úterý 22. října 2013

Komunisti, proč házíte církvím klacky (pardon, třešně) pod nohy?

Původně jsem si myslel, že se jedná o evangelizaci - z dálky jsem slyšel, že někdo na míráku vyřvává do mikrofonu, ale nerozuměl jsem slovům. Teprve když jsem přišel blíž, zjistil jsem, že tématem plamenného projevu nebyl kříž, ale třešně. Respektive volební program komunistů a s ním související petice pro zrušení církevních restitucí. Křikloun milující třešně zval kolemjdoucí k návštěvě třešňového stánku. I když tam žádné třešně nebyly, neodolal jsem a stoupnul jsem si do fronty (za komunistů se prý často stávalo ve frontách...).

"Dobrý den, vy budete volit komunisty?" zeptal jsem se studeně zírající stařenky za pultem (nebojte, byla živá, ale když jsem se jí podíval do očí, setkal jsem se s chladným pohledem).
"Ano, proto tady sedím, celý život jsem je volila."

Zeptal jsem se na to, proč komunisti hází církvím klacky pod nohy, když by jim naopak měli být vděční. Komunisté se totiž ohánějí sociálním programem a církve dělají pro společnost spoustu aktivit v sociální oblasti (např. hospice, pomoc závislým, drogová prevence...). Stařenka mě ani nenechala domluvit, chtěl jsem se ještě zeptat, zda tu jejich petici nevidí jako pokrytecké chování, když obviňují církve z nakradení si toho, co komunisté ukradli...

Zloděj křičí: "Chyťte zloděje!"

Místo toho, aby komunisté minulé vládě i současným církvím byli vděční, že se konečně spolu dohodli na zákoně, který narovná majetkové křivdy a způsobí finanční odluku církví od státu, tak cíleně rozdmýchávají v českých občanech závist a další nízké pudy, aby volební urny obsahovaly co nejvíce třešní...

Stařenka se mnou samozřejmě nesouhlasila a snažila se mě přesvědčit, že stát nejvíce ušetří, když se ty peníze církvím nedají. To zní jako logické a fantasticky jednoduché řešení! Není divu, že mnoho lidí na to slyší. Jenže je potřeba se zamyslet. Dosud totiž platí, že duchovní jsou v naší zemičce placeni státem. Přáním státu i církví je nezávislost na státu. Proč tedy bránit tomuto zákonu, který se po tak dlouhé době konečně povedlo schválit? Z dlouhodobého hlediska tento zákon přinese do státní kasy více peněz, než kdyby stát musel duchovní platit podle současných pravidel. Postupně se totiž mzdy na duchovní budou snižovat. Římskokatolická církev s tím asi problémy mít nebude, poněvadž je bohatá dost. Protestantské církve by se měly odnaučit závislosti na penězích vyplácených státem a hledat způsoby, jak samostatně hospodařit (a nemyslím tím, že by měli začít krást). Věřím, že to s Boží pomocí zvládnou!

Komunisté tedy házejí klacky (nebo ještě lépe obrazněji: třešně) církvím pod nohy, protože v lidech rozněcují zbytečnou nenávist vůči církvím. Připadá mi, že slovo církev běžného Čecha pobuřuje stejně jako červený hadr býka. Přičemž z vlastní zkušenosti vím, že mezi křesťany jsou lidé spíše slušní. Pokud mi nevěříte, zvu vás na bohoslužbu sboru, do kterého rád chodím.

A slušnost se mi líbí i u KDU-ČSL. Proto do volební urny nehodím třešně, ale slunečnici.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Všechno, co ti srdce káže,
piš do komentáře ;)