neděle 21. září 2014

D@ve od A do Z

"A" jako Autoportrét

Můžeš v krátkosti popsat, jak vidíš sám sebe? Charakter, temperament, tvé schopnosti, touhy a plány…

Když se ráno podívám v koupelně do zrcadla, tak vidím sám sebe jako rozespalého člověka, který si potřebuje dát sprchu, aby se probral. Když se pak podívám do jiného zrcadla, které mi ukazuje stav mého srdce, do Bible, tak mi dochází, že mám ještě hodně nedostatků.

Přátelé o mě říkají, že jsem kamarádský a vtipný. Možná na první dojem působím jako pohodář, ale mám občas i slabší chvilky, kdy si uvědomuji, že na dost věcí nestačím a že potřebuji pomoc. Mám sklony k perfekcionismu, takže když se do něčeho pustím, chci to dotáhnout do konce, a hodně mě štve, když to z časových důvodů nestihnu udělat tak, jak jsem si představoval. S tím souvisí můj sklon dělat věci na poslední chvíli.

Rád s lidmi mluvím otevřeně, nesnáším lež, křivdu a pozdní příchody. Chtěl bych se naučit lépe lidem naslouchat a být trpělivější.

"B" jako Běh života (curiculum vitae)

Mohl bys nastínit svůj životopis? Co vlastně všechno děláš?

Je mi [letošní rok mínus 1986] let, mám 3 výšky (chemickou, teologickou a 172 cm), bydlím v Praze a pracuji v laboratoři (výroba radioaktivních léků). Svítím, protože jako křesťan mám být světlem tomuto světu. Jsem radioaktivním členem Apoštolské církve.

Aktualizace:
Od roku 2016 pracuji jako test analytik bankovního softwaru. Testování softwaru mě baví, dokonce jsem složil píseň o radosti, kterou má tester, když nalezne chybu.

"C" jako Cíl

Mají všechny tvé aktivity nějaký společný jmenovatel? Jaký vidíš cíl pro svůj život?

Odpovím výrokem apoštola Pavla: "Život, to je pro mne Kristus, a smrt je pro mne zisk." Mým cílem je dělat svým životem Bohu čest, abych byl jako král David "muž podle Božího srdce".

"D" jako Domov

Prozraď nám prosím něco o svém domově, o své rodině.

Po rozvodu (bylo mi méně než 5 let) jsme se přestěhovali do Nýrska, malého města na krásné Šumavě. Bydlel jsem tam s mamkou a se dvěma sourozenci - dvojčaty, která jsou o dva roky mladší než já. Nikdy jsme nebyli obzvlášť bohatí materiálně, ale díky víře mojí mamky a dalších křesťanů jsem mohl objevit opravdové bohatství, které je ukryté v přátelství s Bohem.

"E" jako Evangelium

Jak k tobě vlastně přišlo Evangelium, neboli Dobrá Zpráva?
Narodil jsem se sice do křesťanské rodiny, ale naši se po pár letech rozvedli. Vyrůstal jsem s mamkou a se svými dvěma sourozenci. Odmalička jsem slýchával o Bohu, dokonce jsem si občas četl Bibli a modlil se, ale nebylo to moc žhavé. Bral jsem to spíš jako pohádku, věřil jsem, že Bůh je, ale neměl jsem s ním osobnější vztah. 

U nás doma se scházeli křesťané a já jsem pozoroval jejich život. Bylo to úplně něco jiného, než jsem viděl ve škole, kde jsem byl často šikanovaný. Byl jsem tichý, nejistý, smutný, nerad jsem se bavil s lidmi. Ale ti křesťané byli plni lásky a já jsem začal chápat, že tohle v nich způsobuje Ježíš. Když mi bylo 14 let, rozhodl jsem se dát Bohu svůj život úplně. Řekl jsem mu, aby mi odpustil, že jsem to s ním nebral vážně, a aby vešel do mého srdce a byl tam navždy. V tu chvíli jsem měl najednou takovou radost, kterou jsem nikdy předtím nezažil. A já věděl, že Ježíš vyslyšel moji modlitbu.

A od té doby se můžu radovat každý den v každé situaci, protože vím, že Bůh je vždycky se mnou a nikdy mě neopustí. Vyrůstal jsem bez táty, ale Bůh se stal mým nebeským taťkou. S ním jsem opravdu šťastný!

"F" jako Film

Které filmy bys zařadil mezi své nejoblíbenější?

Obecně mám rád filmy, které mají dobrou myšlenku. Můžou to být komedie, akční, historické, fantasy... Zásadně nesleduji horory. Líbí se mi většina filmů od Spielberga a Tarantina, mám rád Toma Hankse, Keiru Knightley a Járu Cimrmana. 


"G" jako Galerie

Které lidi máš v pomyslné galerii svého srdce jako vzory, od kterých ses něčemu přiučil, nebo od nich něco četl?

Jsem Bohu vděčný za moje blízké, kteří jsou součástí mého života. Speciální poděkování patří Heleně K., Michalovi B. a Jirkovi Š.
Ze spisovatelů mě hodně ovlivnil Duch svatý, Jaroslav Foglar, Joshua Harris, John Eldredge a C. S. Lewis.

"H" jako Hudba

Co pro tebe znamená hudba? A jakou posloucháš nejraději?

Hudba pro mě znamená hodně. Dokáže potěšit, motivovat k zamyšlení, k uctívání Boha... Nemám vyhraněný styl, ale líbí se mi nápadité texty a melodie. Mezi mé oblíbené české interprety patří Prorock, Ram Adonai, Boudapsova, Oáza, Alešanka, Deep Inside, R.E.J., K-4, Wessani, Run Away My Son, Jarek Nohavica, Kryštof, Chinaski, Bratři Ebenové, a ze zahraničí rád poslouchám tyto: Tretí deň, Hillsong, Rebecca St. James, Lauren Daigle, Matt Redman, HB, Theocracy, Simple Plan, Norah Jones.


"CH" jako Charakter

Jakých charakterových vlastností si vážíš u lidí okolo sebe, a proč?

Líbí se mi, když člověk dokáže přiznat svojí chybu a chce si vyslechnout a pochopit názor, se kterým nesouhlasí. Líbí se mi, když si člověk dokáže ze sebe dělat legraci. Snažím se mít rád druhé takové, jací jsou, a očekávám to i od nich. :-)


"I" jako Ideál

Můžeš v krátkosti popsat, jakou máš představu o ideální církvi pro 21. století?

Církev není kostel, ale jsou to lidé, kteří mají rádi Ježíše Krista, znají Jeho hlas a chtějí ho poslouchat. Přál bych si, aby se křesťané nebáli mluvit i o svých trápeních a o tom, jak jim Bůh pomáhá. Prostě aby bylo víc vidět, že žijí podle toho, čemu věří, že na Boha opravdu spoléhají, mají se navzájem rádi a nesoudí lidi podle prvního dojmu.

"J" jako Jídlo

Jaká máš oblíbená jídla (a nápoje?)

Nejraději mám kuře, těstoviny, smažák a palačinky. A duchovní potrava z Bible servírovaná Duchem svatým pokaždé na jiný způsob!
Z nápojů mám nejčastěji horký čaj, horkou čokoládu a studenou vodu z kohoutku.
Jinak ale nejsem vybíravý, řídím se heslem: "Sním, co mi dáš!" 

"K" jako Koníčky

Jaké máš koníčky, baví tě nějaký sport?

Někdo má houpací koníčky, u mě však převažují koníčci hloubací. Rád totiž čtu, hraju na kytaru, poslouchám hudbu a skládám písničky. Rád trávím čas s přáteli i s lidmi s pořádným názorem (online i onlife). Mám rád cestování a s ním spojená dobrodružství, hlavně s geocachingem. Jsem členem běžeckého klubu a můj momentální cíl (září 2014) je zlepšovat se v lívancovém běhu Prahou.

Od roku 2017 jsem začal více jezdit na kole po Praze, dokonce i do práce, což je pěkná výzva!

"L" jako Láska

Jakým způsobem se tě v současnosti nejvíce dotýká Boží láska?
Když se dívám na život z perspektivy věčnosti, je to více o Bohu a jeho záměrech, než o mých dočasných touhách, které se snažím usměrňovat s Boží dokonalou vůlí. Jsem Bohu vděčný, že mě trpělivě a důkladně vychovává, abych čím dál víc odrážel jeho charakter.

"M" jako Motto

Znáš nějaký výrok, který tě vystihuje, nebo pod který by ses bez váhání podepsal?

"Práce není to, čím si vyděláváme na život, ale to, co děláme se životem." (Bill Bennett)
"Zůstaň děcko a máš všecko." (slyšel jsem to u nás v církvi)
"Nebudeme ze zahrady světa dělat hnojiště kvůli těm, kdo nemohou vystát vůni růží." (C. S. Lewis)

"N" jako Národ

Které vlastnosti našeho národa se ti líbí a které naopak vůbec?

Pro nás Čechy obzvlášť platí, že "lenost je motorem k práci". Proč něco dělat složitě, když to jde jednodušejc? A tak vymýšlíme různé zlepšováky. Myslíme si, že jsme moderní národ, ale přitom patříme k nejateističtějším zemím na světě. Zřejmě proto, že je jednodušší myslet na sebe než na druhé, nebo dokonce na Boha. A přitom existuje zlepšovák na život, který doporučuje jeden z největších Čechů, Jan Amos Komenský: "Národe český, vrať se ke Kristu!"

"O" jako Odpočinek

Jakým způsobem nejraději odpočíváš?

Nejvíce si odpočinu dostatečným spánkem, kvalitním časem s Bohem (modlitba, rozjímání...) nebo poslechem oblíbené hudby. Potřebuji si odpočinek plánovat, protože bych rád dělal spoustu věcí i na úkor odpočinku.

"P" jako Práce

Popiš prosím ve stručnosti kde všude jsi pracoval, čím se živíš teď a co tvá práce obnáší.

Moje první brigáda byla v prádelně. Dost mě to motivovalo k tomu, abych odmaturoval, protože bych takhle opravdu nechtěl skončit. O rok později jsem měl brigádu v mucholapkárně, kde jsem pochopil, že dobrý kolektiv lidí dokáže zpříjemnit rutinní pásovou výrobu.  Od roku 2007 pracuji ve výrobě radiofarmak a jako dobrovolník v Apoštolské církvi v Praze. Od roku 2016 pracuji jako test analytik softwaru a stále jsem dobrovolník v AC.

"R" jako Roční období

Které roční období máš nejraději?

Nejraději mám léto. Mám rád teplé a slunečné dny, spaní pod širákem, festivaly a koupání.

"S" jako Splněná přání

Můžeš prozradit, jaké bylo v poslední době tvé nejkrásnější splněné přání?

Mám bydlení, se kterým jsem velmi spokojený (nájem, vzdálenost do práce, příroda, spolubydlící...)

"T" jako Televize

Sleduješ televizi? Pokud ano, jaký typ pořadů se ti líbí?

Televizi moc nesleduji, maximálně zprávy na ČT 24 a občas Show Jana Krause. Raději si něco přečtu, nebo se podívám na DVD s filmem, který mi někdo doporučí.

"U" jako Úsměv

Máš nějakou úsměvnou historku, na kterou rád vzpomínáš?

Mamka má 2 psy, australské kelpie (Benjamín a Miya se jmenují), kteří by mohli být pro mnohé křesťany příkladem v tom, že nevynechají ani jednu bohoslužbu. V neděli se křesťané scházejí u mamky doma, usadí se ke stolu a pejskové si lehnou na zem a většinou usnou (rozjímají nad kázáním :-) ). A v jedno nedělní odpoledne jsem nabyl přesvědčení, že si vzal Benjamín kázání opravdu k srdci! Svůj zřejmý hlad po Božím slově zahnal tak, že v nestřežený okamžik začal škubat stránky z mojí Bible, kterou jsem zapomněl odnést na bezpečné místo, a roznesl je všude po bytě!

"V" jako Verš

Který verš z Písma tě v současnosti nejvíce oslovuje?

"Víme, že všecko napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha, kdo jsou povoláni podle jeho rozhodnutí." (Římanům 8, 28)

"Z" jako Zajímavost na závěr

Víš o sobě ještě nějakou zajímavost, na kterou se těmito otázkami nepřišlo?

Prý jsem se původně měl jmenovat Abakuk. To by to krásně znělo: Abakuku Kučero! :-D


P. S. Otázky jsou převzaty ze stránek Karla Řežábka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Všechno, co ti srdce káže,
piš do komentáře ;)